Wat is NH?

Natural horse-man-ship staat voor het natuurlijk omgaan met paarden om zo tot een betere communicatie te komen met je paard.

Aan de hand van verschillende programma's (Pat Parelli, Monty Roberts, Klaus Ferdinand Hempfling,...) kan je jezelf zowel fysisch, mentaal en emotioneel verder ontwikkelen om zo een betere band te creëren met je geliefde viervoeter. Het is de bedoeling om je via deze manier te leren communiceren met je paard, zoals zij dat onderling ook doen. Weg met zwepen om ze te straffen, of sloffen om ze mooi aan de teugel te laten lopen, of sporen... Al deze, en vele andere, accessoires mogen wel gebruikt worden voor de show, maar ze mogen ZEKER GEEN verlengstuk zijn van je lichaam om je paard te straffen. Je kan ze wel gebruiken om je paard te belonen of om jezelf te beschermen (carrotstick van Pat Parelli).

Zelf volg ik het programma van Pat Parelli, en geloof me, elke dag sta ik nog versteld van het verschil tussen hoe ik iets aangeleerd werd op manege en hoe je heel simpel enkele problemen kan oplossen of vermijden. Het vraagt natuurlijk enorm veel oefening en tijd om de juiste techniek onder de knie te krijgen, maar eenmaal je dat weet en waarop je zeker moet letten bij je paard, zul je enorm veel leren van je trouwe viervoeter.

maandag 25 februari 2008

Klaus Ferdinand Hempfling: Stallion Training

Hier hoeft ik echt geen woorden aan te verspillen. Dit is echt het perfecte voorbeeld van: een foto zegt meer dan 1000 woorden, wat zegt deze video dan?!?

http://nl.youtube.com/watch?v=vvjULYAZNUs

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zot filmpje ! Zo'n concentratie dat da paard heeft zeg ! Kunt gij da ook al met de jouwen zoals int filmpje ? :-)

Kevin zei

Ja, kweet et, mega zalig filmpje. Jammer genoeg kan ik het niet met mijn paard. Het is dan ook een merrie, maar zowiezo heb je al veel kennis nodig om dit te kunnen met een hengst!

Grtz
Kevin

Anoniem zei

Binnenkort komt Klaus Ferdinand Hempfling naar Nederland.Op 9 en 10mei werkt hij met hengsten in Wapse.
www.hempfling.nl

Unknown zei

Hey Allemaal,
Jaa Klaus komt naar Nederland!
Ook is er het plan geweest een Compact Schooling te organiseren in Nederland, maar helaas gaat dit idee niet door.
Ik ben een echte fan van Klaus, en ben nog niet zo zeker van Parelli en Monty's 'methodes' (moet ik misschien eerst meer over weten..) Ik heb zelfs het KFH scholingsprogramma mogen doen en heb hem dus beter leren kennen. Het is echt een geweldige man die de paarden heeft begrepen en wéét wat ze nodig hebben. En daardoor groeien ook wij mensen.
Gaaf dat ik nu zomaar een blog vind van een jóngen die zich ook bezig houdt met deze richting in de paardenwereld.
Veel plezier allemaal met de paarden, hoop dat jullie de Borderline demo op 9 en 10 mei in kunnen plannen! Het is een aanrader!
xx Anneloes
(anneloes.pim@gmail.com)