Wat is NH?

Natural horse-man-ship staat voor het natuurlijk omgaan met paarden om zo tot een betere communicatie te komen met je paard.

Aan de hand van verschillende programma's (Pat Parelli, Monty Roberts, Klaus Ferdinand Hempfling,...) kan je jezelf zowel fysisch, mentaal en emotioneel verder ontwikkelen om zo een betere band te creëren met je geliefde viervoeter. Het is de bedoeling om je via deze manier te leren communiceren met je paard, zoals zij dat onderling ook doen. Weg met zwepen om ze te straffen, of sloffen om ze mooi aan de teugel te laten lopen, of sporen... Al deze, en vele andere, accessoires mogen wel gebruikt worden voor de show, maar ze mogen ZEKER GEEN verlengstuk zijn van je lichaam om je paard te straffen. Je kan ze wel gebruiken om je paard te belonen of om jezelf te beschermen (carrotstick van Pat Parelli).

Zelf volg ik het programma van Pat Parelli, en geloof me, elke dag sta ik nog versteld van het verschil tussen hoe ik iets aangeleerd werd op manege en hoe je heel simpel enkele problemen kan oplossen of vermijden. Het vraagt natuurlijk enorm veel oefening en tijd om de juiste techniek onder de knie te krijgen, maar eenmaal je dat weet en waarop je zeker moet letten bij je paard, zul je enorm veel leren van je trouwe viervoeter.

donderdag 6 maart 2008

Western Riding

Hellow again

Ik was zo eventjes aan het denken wat ik nog allemaal kon typen, en m'n lijstje is eindeloos, maar één iets mocht echter niet ontbreken: Mijn passie voor western en cowboys.

Hoe kan het anders: als klein mannetje vol spanning zitten kijken naar één of andere western, waar enorm veel paarden in voorkomen en er altijd wel actie in voorkomt. Naarmate mijn leeftijd toenam, begon de interesse te groeien omtrent de stunts met die paarden. Dit kan je een paard toch niet leren zonder enige vertrouwen in je te hebben? Daarom dat ik ook zal proberen in de zijbalk enkele mooie filmpjes te plaatsen ivm western riding. Vooral spinning, reining, bronc riding (iets minder paardvriendelijk jammer genoeg), cattle drives en team penning zijn echt wel interessant.

Enjoy these horse movies!

Grtz
Kevin

4 opmerkingen:

CiouX zei

Aangename site, staat veel op zonder overladen te zijn.
ik ga ze zeker aanbevelen bij andere paardenliefhebbers

Kevin zei

Dank je wel,

Ik doe mijn best om zoveel mogelijk te informeren en toch nog plezant te maken.

Groetjes
Kevin

Anoniem zei

Hallo, iedereen die ook maar iets met westernriding heeft te maken vraag ik om mogelijke info in verband met cattle drives en team penning. Woonachtig in West-Vlaanderen kan ik zeer moeilijk een manege of farm vinden waar ik deze tak van de sport kan uitoefenen. Misschien heb jij wel enkele goede verwijzingen. Dank je wel.

Buffalo zei

Beste,

Langs deze weg wil ik de Western Riding liefhebbers attent maken op onze Western Vereniging te Houthuls - Merkem (West-Vlaanderen)
Bezoek even onze site: www.divar.be

See you
Buffalo