Wat is NH?

Natural horse-man-ship staat voor het natuurlijk omgaan met paarden om zo tot een betere communicatie te komen met je paard.

Aan de hand van verschillende programma's (Pat Parelli, Monty Roberts, Klaus Ferdinand Hempfling,...) kan je jezelf zowel fysisch, mentaal en emotioneel verder ontwikkelen om zo een betere band te creëren met je geliefde viervoeter. Het is de bedoeling om je via deze manier te leren communiceren met je paard, zoals zij dat onderling ook doen. Weg met zwepen om ze te straffen, of sloffen om ze mooi aan de teugel te laten lopen, of sporen... Al deze, en vele andere, accessoires mogen wel gebruikt worden voor de show, maar ze mogen ZEKER GEEN verlengstuk zijn van je lichaam om je paard te straffen. Je kan ze wel gebruiken om je paard te belonen of om jezelf te beschermen (carrotstick van Pat Parelli).

Zelf volg ik het programma van Pat Parelli, en geloof me, elke dag sta ik nog versteld van het verschil tussen hoe ik iets aangeleerd werd op manege en hoe je heel simpel enkele problemen kan oplossen of vermijden. Het vraagt natuurlijk enorm veel oefening en tijd om de juiste techniek onder de knie te krijgen, maar eenmaal je dat weet en waarop je zeker moet letten bij je paard, zul je enorm veel leren van je trouwe viervoeter.

dinsdag 15 april 2008

Enkele reacties

Voila iedereen, hier enkele reacties die ik al heb gekregen over m'n blog.
Zelf mag je ook altijd een reactie nalaten. Dit kan je via te klikken op dit kader.

Groetjes
Kevin

Hieronder vindt je een voorbeeld van waar je moet klikken om een reactie te posten. Die '0 reacties' vindt je telkens terug onder de tekst op m'n blog.



Dag Kevin
Allereerst proficiat met je blog, hij is echt goed. Je bent goed bezig en als je nog even blijft doorzoeken zal je nog veel meer vinden want Parelli is wel ok, maar zeer duur en zeker niet de enige manier. Maar er is nog veel meer, en het is gewoon minder bekend. Never just follow the crowd. Vriendelijke groeten
Tanja Degezelle
------------------
Beste Kevin,
ik doe al 36 jaar aan op natuurlijke wijze zadelmak maken en diensten op natuurlijke wijze in Belgié en omliggende landen . De wijze van toepassing is de manier van het natuurvolk, paardenvolk bij uitstek ! Ik heb nooit zoals mijn collega's iets gedaan met ( wilde ) paarden om op te vallen !www.EveryOneWeb.com/paardenfluisteraar
-----------------
Hallo, Ik heb je blog bekeken en zoals gevraagd geef ik dus een reactie... Ik vind wat er opstaat tot hier toe zeker interessant, maar misschien is het geen slecht idee om bovenaan een beetje algemene uitleg te geven over natural horsemanship, want niet iedereen weet namelijk wat het precies inhoud... Doe je enkel aan natural horsemanship in de paarden? Mvg, Evelyn
-----------------
Hallo Kevin,
ik heb 2 qh en een paint, waarmee ik voornamelijk reining rij. Momenteel ben ik wel op zoek naar een deftige trainer/lesgever in de streek om nog een en ander bij te leren. Bij wie heb jij het geleerd? Ik heb gezien dat je working cow hebt gedaan, was toch niet in de streek? Was dat met vee of enkel dry work? Het is echt niet zo evident om mensen te vinden die op een serieuze manier bezig zijn met wr in w- vlaanderen, daarom ben ik bezig met een site hieromtrent (hopelijk online in juni) . Succes met je blog ,
grtz,
Tom

-----------------

4 opmerkingen:

stefan zei

Hey copainke

Je website is al veel verbeterd ten opzichte van de eerste keer dat ik je blog bezocht hé :D

Je ziet gewoon dat het een blog is die met veel liefde gemaakt is en dit uit zich in de teksten die je schrijft! Doe gewoon zo verder en beleef er nog veel plezier aan hé!

Veel succes nog moatje!

P.S. Voor wie even wil ontspannen met enkele bloopers... http://blooperkes.blogspot.com/

Anoniem zei

Heel interessante site. Heel veel verschillende dingen te vinden. Zo is het wel makkelijk om veel te weten te komen over verschillende professionals.

Keep on doing this good work. Echt de moeite waard. Ik zal hem zeker aanraden bij anderen.

Mvg
Martijn

Kevin zei

Merci jongens. Als jullie opmerkingen hebben, mag je me dat altijd laten weten hoor.

Grtz
Kevain

Anoniem zei

Dat ziet er wel heel heel deftig uit. Tis heel veel verbeterd in vergelijking met het begin. De info is zeer nuttig. Het kunnen volgen van je avonturen is ook een plus punt.
10/10

grtz